Blogger Widgets

Senin, 02 September 2013

Jorge after GP Silverstone 2013

“This was one of the best races I’ve ever had. I’m really happy and really pleased. It’s a very important win. I pushed from the beginning to try and open a gap, even more than in recent races but it was impossible. Marc never gives up, even if he’s a little bit injured after the warm up. He overtook me three laps from the end so I studied him a little for one lap and I saw he was struggling in some braking so I overtook him on the corner where he crashed. I pushed in the last lap to the maximum, I opened a little gap but I made a mistake in braking and almost crashed. When he overtook me three corners from the end I thought it was over again and second place but then he opened a little gap in the last corner so I thought "now or never" and I tried and got it. To be honest I’m not thinking about the championship, I’m thinking just to enjoy this victory which was very special to get then focus on Misano!”

"Ini adalah salah satu balapan terbaik yang pernah kumiliki . Saya sangat senang dan benar-benar senang . Ini merupakan kemenangan yang sangat penting . Saya mencoba mendorong dari awal untuk membuka celah, bahkan melebihi balapan terakhir, namun itu tidak mungkin. Marc tidak pernah menyerah, bahkan ketika dia sedikit terluka di sesi pemanasan. Dia menyalip saya tiga lap akhir jadi saya mempelajarinya. saya melihatnya berjuang di beberapa pengereman jadi saya menyusulnya di sudut di mana ia jatuh. Saya mendorong pada lap terakhir dengan maksimal, saya membuka sedikit celah tapi saya membuat kesalahan dalam pengereman dan hampir jatuh. Ketika dia menyalip pada tiga sudut akhir saya segalanya sudah berakhir dan saya berada di posisi kedua, tapi kemudian ia membuka celah di tikungan terakhir sehingga saya pikir ‘sekarang atau tidak pernah sama sekali‘. Sejujurnya saya tidak berpikir memenangi kejuaraan, saya berpikir bisa menikmati balapan ini yang sangat spesial demi mendapatkan fokus pada Misano ."

Tidak ada komentar:

Posting Komentar